UNIVERSITY OF ECONOMICS HOCHIMINH CITY

INTERNATIONAL SCHOOL OF BUSINESS

EMBA là chương trình MBA được thiết kế dành riêng và phù hợp cho các nhà quản lý cấp cao là những người có kinh nghiệm chuyên môn vững chắc. Đến với chương trình EMBA, học viên sẽ được cập nhật kiến thức quản lý tiên tiến nhất, tư duy lãnh đạo và tầm nhìn chiến lược bao trùm mọi mặt của kinh doanh cũng như thiết lập quan hệ với các nhà quản lý ngang tầm của mình.

Với chương trình EMBA của UQAM tại ISB, chữ E còn bao hàm ý nghĩa Kinh nghiệm (Experience) của ban giảng huấn và sự Xuất sắc (Excellence) của học viên. Giảng viên là những giáo sư và chuyên gia đầu ngành, đến từ UQAM và các đại học hàng đầu ở Mỹ, Úc đồng thời có nhiều năm kinh nghiệm giảng dạy và quản lý kinh doanh. Quá trình xét tuyển đầu vào chú trọng tuyển chọn học viên xuất sắc nên khi tham gia khóa học, học viên sẽ có cơ hội thảo luận, học hỏi kinh nghiệm với các nhà quản lý xuất sắc trong những ngành nghề, lĩnh vực khác nhau. Các mối quan hệ nghề nghiệp cũng sẽ dần hình thành và phát triển trong quá trình các học viên tương tác, làm việc nhóm với nhau trong suốt khóa học.

*** Đăng ký tư vấn chương trình tại đây: https://goo.gl/forms/aJlR2wzSY9upgCcT2

VÌ SAO CHỌN UQAM EMBA TẠI ISB

Chương trình Thạc sĩ Quản trị Kinh doanh Cấp cao là một chương trình hoàn chỉnh kéo dài 18 tháng (450 giờ học) được thiết kế đặc biệt cho các nhà quản lý có kinh nghiệm, những người muốn cập nhật các lý thuyết quản trị tiên tiến nhất kết hợp với giải quyết tình huống kinh doanh thực tiễn. Đây là chương trình Thạc sĩ Quản trị Kinh doanh của Canada đầu tiên tại Việt Nam.

  • Bạn sẽ nhận được bằng do trường đại học hàng đầu Canada cấp được công nhận quốc tế, mà không phải rời khỏi công việc quản lý hiện tại tại Việt Nam

  • Các lớp học diễn ra trong 2 buổi tối trong tuần và 2 ngày cuối tuần mỗi tháng, vì vậy bạn có thể duy trì cân bằng cuộc sống và công việc.

  • Chương trình học tập phù hợp với điều kiện làm việc. Bạn có thể vận dụng các kiến thức từ khóa học để phân tích tình huống và giải quyết vấn đề thực tiễn trong công việc của bạn.

  • Bạn có cơ hội tiếp xúc trao đổi với các bạn học là những nhà quản lý cấp cao giàu kinh nghiệm.

  • Các khóa học được giảng dạy bởi các giáo sư là những chuyên gia trong các lĩnh vực từ UQAM, Mỹ và các trường đại học hàng đầu của Úc và Mỹ.

  • Bạn có cơ hội tham quan, học tập tại trường UQAM ở Montreal, kết hợp tham quan các cơ sở kinh doanh và trao đổi học thuật với các sinh viên EMBA quốc tế khác.

The program covers various facets of an organization and its inherent structure, while developing a global vision for your activities.
The program has 15 units with 30 hours per unit. Five major themes are covered in our program: the manager and the organization, marketing and financial management, operations management, strategic manage- ment, and synthesis activities.
 
Module 1: Manager & the Company
Organizational Behavior
Information Technology
Project Management
 
Module 2: Commercial & Financial Management
Financial Accounting & Managerial Accounting
Managerial Finance
Marketing
 
Module 3: Goods & Service Production Management
Operation Management
Human Resources Management
Integration Activities
 
Module 4: Management Planning
Economic & Sociopolitical Context of Firm
Strategic Management
Simulation/Corporate Management
 
Module 5: International Management
Decision Making Technology
International Finance
Direction & Governance
 
STRATEGIC MANAGEMENT
The primary goal of this course is to introduce students to the strategic options available to firms.
It will draw upon  kills acquired through various courses to determine actions that lead to the short-term survival and long-term success of the organization, requiring decisions of strategic importance that affect the whole firm.
At the end of the course, students will understand and be able to apply some of the following concepts in contemplating strategic actions: the importance of strategy to a firm and to its success; how resources create value and their effective use; economies resulting from scale, scope and learning and implications for industry structure and firm growth; and the internationalization of a firm and the challenges that poses.
 
INTERNATIONAL FINANCE
The focus of this course is the financial management environment and issues faced by international business enterprises because of their international operations.
Many of the same financial management challenges are common to both domestic and international businesses. But businesses with international operations also face unique issues in the context of having economic advantages and opportunities not usually available to strictly domestic companies. International businesses also face additional risks because of the cross-cultural nature of their business.
Taking advantage of these opportunities and managing these additional risks is a recurring theme in the curriculum for this subject. Emphasis is given to managing the multinational corporation, but many of the issues addressed in this course are also relevant for firms with more restricted international business dealings.
 
OPERATIONS MANAGEMENT
This course focuses in particular on the link between strategy and operations in complex (internal and external) services that create the most value in any organization.
Process management is the linchpin between all aspects of the course: service strategy, service quality, the dynamics of operational change management, organizational learning, process improvement methodology and process design methodology. The nature of this subject calls for a mix between conceptual and practical aspects. The challenge here is the maintenance of coherence between strategy and action. Students will be expected to draw on their management experience to work on a practical project throughout the course.
 
HUMAN RESOURCES MANAGEMENT
This course serves as an introduction to human resource management for those considering careers in employment relations and those who will potentially have people management responsibilities.
HR processes and practices are studied in contexts and with a consideration of stakeholders’ interests, leading to an appreciation of the contribution of human resource management to organizational success. Students will evaluate particular approaches to human resource management through analyzing real-world cases and practical activities.
 
INFORMATION TECHNOLOGY
This course provides a business foundation for information technology (IT) in organizations. It aims to develop the ability of managers to: recognize the roles of IT in organizations and understand the heavy trends in IT; discuss the business impacts of IT at the operational, managerial and strategic levels; understand the main functions and business objectives of enterprise applications; analyze managerial issues related to enterprise applications' selection, implementation and usage; understand the technical and organizational fundamentals of business intelligence (BI); design managerial BI tools such as dashboards and scorecards; enhance business analytical reasoning by using interactive data visualization tools; identify IT enabled opportunities for business model innovations
 
ECONOMICS AND THE SOCIOPOLITICAL CONTEXT OF A FIRM
The course aims to provide students with the necessary analytical tools and conceptual framework for understanding and analyzing key economic issues in general, and economic issues of relevance for doing business in developing countries, like Vietnam. Particular attention will be paid to explaining the determinants of pricing, the distribution of income, the use of factor services, economic growth, inflation, the external payments balance, and the exchange rate. In the macroeconomics section of this course, attention is also paid to fiscal and monetary policies. Students are encouraged to be aware of the different and competing perceptions of economic phenomena. Various case studies are used to illustrate all topics covered during this course, and much of the case study material used pertains to the Vietnamese economy.
 
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR
The focus of this course is to describe new challenges that the modern business environments pose for an organization and how organizations can respond to these unprecedented pressures, in particular through the management of their staff. Students will study topics like: the nature of change and how to manage it; comparing old and new organizational work designs and to study their impact on the motivation and development of employees; the different types of conflicts and politics induced by these changes and their causes and their solutions; and identifying and comparing different managerial cultures and explaining how managers can use them.
 
MANAGERIAL ACCOUNTING
Financial statements are an essential tool of communication between companies and their partners including shareholders, employees, and investors.
Even more specifically important are the numbers that are in those statements since they play a very important role in all business transactions. The reading and understanding of financial statements is an accounting science skill that requires manages to have a fundamental understanding of a key set of rules and regulations. This course focuses on helping students develop those skills to better prepare them to make successful decisions in the business world.
ĐIỀU KIỆN NHẬP HỌC
Ứng viên ứng tuyển vào học chương trình phải có:
  1. Có bằng tốt nghiệp đại học trở lên
  2. Có ít nhất 4 năm kinh nghiệm chuyên môn
  3. Sử dụng thông thạo tiếng anh
 
ADMISSION TIMELINE
The program begins in the fall and lasts 20 months. The final deadline for admission is in July. Please visit the website for additional dates and details.
Applications are reviewed on a rolling basis. Applicants are advised to submit their completed application as early as possible because the class may be filled prior to the final application deadlines listed above.
 
HỒ SƠ NHẬP HỌC
  1. Đơn đăng ký chương trình (theo mẫu)
  2. Thư gửi trường UQAM (giới thiệu mục đích/ động cơ tham gia chương trình học)
  3. Lý lịch cá nhân (không cần cơ quan địa phương chứng thực)
  4. Bản sao bằng tốt nghiệp đại học (dịch và công chứng nếu bằng tiếng Việt)Bản sao bảng điểm đại học (dịch và công chứng nếu bằng tiếng Việt)
  5. Bản sao hộ chiếu (hoặc giấy tờ thay thế tương đương)
  6. Ba (03) tấm hình 4x6 (kiểu hình làm Hộ chiếu)
  7. Giấy khám sức khỏe (của một bệnh viên đa khoa cho mục đích học tập)
  8. Các giấy chứng nhận làm việc (có trên 4 năm kinh nghiệm)\Ba (03) thư giới thiệu (từ giáo viên, giám đốc, quản lý trực tiếp, đối tác thân thiết,…)
Trường Quản lý của Đại học Québec à Montréal (ESG UQAM) hàng năm tuyển sinh hơn 13,000 sinh viên. ESG UQAM là một trường quản lý và giảng dạy bằng tiếng Pháp hàng đầu và có qui mô quốc tế sâu rộng, nổi tiếng về chất lượng đào tạo thực tiễn, về qui mô nghiên cứu và đội ngũ giáo sư, cũng như trao đổi hợp tác với các tổ chức và doanh nghiệp. Dù quy mô rất lớn, nhưng ESG quan tâm đến từng cá nhân, tổ chức các lớp học có số lượng sinh viên ít hơn so với mức trung bình của Bắc Mỹ.
 
ESG UQAM hợp tác với các trường kinh doanh hàng đầu ở châu 1Z0-460 exams Âu, Hoa Kỳ, Châu Phi, Châu Á và Mỹ Latinh, để tổ chức giảng dạy chương trình EMBA. Dựa trên các lý thuyết và thực tiễn quản lý mới nhất, EMBA là một chương trình hoàn chỉnh được cung cấp tại nhiều quốc gia bằng tiếng Pháp, Anh và Tây Ban Nha. Sự hiện diện của trường trên bốn châu lục là một khác biệt mang tính chiến lược. Hàng năm chương trình đào tạo hơn 300 nhà quản lý cấp cao tại Montreal và hơn 500 nhà quản lý cấp cao trên toàn thế giới. Trường giảng dạy thành công hơn 30 1Z0-460 exams năm qua và hiện có hơn 8.000 sinh viên tốt nghiệp tại Montreal và trên toàn thế giới.
Thông tin liên hệ

Số 17 Phạm Ngọc Thạch , Phường 6, Quận 3, TP. HCM

028 5446 5555

Info@isb.edu.vn

{{FRONTEND_FOOTER_ADMISSIONS.DisplayText}} 

{{FRONTEND_FOOTER_STUDENT.DisplayText}} 

{{FRONTEND_FOOTER_NEWSLETTER.DisplayText}}

{{FRONTEND_FOOTER_NEWSLETTER.ShortDescription}}